سبحان دکور

طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت


تحریریه معماری سبحان دکور

شرکت طراحی صنعتی موتور سیکلت و خودوری هوندا جدیدترین نمایشگاه موتورسیکلت خود تحت نام بال بزرگ (Big Wing) طراحی و اجرا نمود. کمپانی Whitespace توسط معمار ارشد خود دیوید مایر یک طرح هایتک و پیشرفته از یک نمایشگاه موتورسیکلت را ارائه کردند. طراحی داخلی نمایشگاه برگرفته از شیوه های جسورانه طراحی موتور سیکلت های هوندا بوده و سعی داشته تا تمام خصوصیت محصولات این کمپانی را در خود جای دهد. دیوید مایر با سبحان دکوری که در مورد تاریخچه کمپانی هوندا انجام داده، سبک سیاق کار خود را به ویژگی های صنعتی این کمپانی افزوده است. 
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
عرصه بندی هر قسمت از این نمایشگاه جزء کارهای دشوار طراحی به شمار می رود. بخصوص زمانی که بخواهید تکنولوژی را در غالب متریال و المان های معماری به نمایش بگذارید. مایر با تمرکز بر ارتقاء احساسات درونی مشتری ها و شور و حال تحرک آمیز فضایی منحصربه فرد ارائه داده است. بازدیدکنندگان با ورود به این مجموعه اول با مدل های بسیار قدیمی و بعضاً تاریخی دوچرخه و موتورسیکلت های هوندا مواجه می شوند که از جنگ جهانی دوم باقی مانده اند. با گذر از بخش موزه وار، فضای گسترده نمایشگاه با مدل های جدید روبروی بازدیدکنندگان قرار می کیرد که هر کدام از مدل های موتور سیکلت بر روی استند بخصوصی قرار گرفته اند. فضای نیم طبقه به بخش مدیریت و نظارت نمایشگاه اختصاص یافته که به خوبی بین دو ستون ساختمان اصلی تعبیه شده تا هم به لحاظ بصری دارای سطح بالایی باشد و هم اجرای آن به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است. 
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
یکی از جالب ترین فضاهای فروشگاه به کف آن اختصاص یافته است. جایی که پارکت چوب بلوط تیره با آسفالت ادغام شده که این دو متریال ترکیب متناقضی ایجاد نموده اند. در قسمتی که آسفالت تعبیه شده موتورها و بخش فروش انواع تجهیزات موتورسواران طراحی شده است. تمامی استندها و قفسه های این قسمت با نگرش به خطوط طراحی کل مجموعه شکل گرفته اند تا بیشترین هماهنگی بین اجزای کلی و جزئی حاصل شود. ضلع جنوبی مجموعه به بخش سرویس و خدمات پس از فروش اختصاص یافته است. به دلیل شرایط فنی و تأسیساتی امکان ادغام این عرصه با نمایشگاه وجود نداشت. به عنوان مثال تعبیه پمپ باد و چاله تعمیر شکل ظاهری مناسبی با قسمت فروش نداشته اند. اما جداکننده بخش فروش و خدمات توسط یک دیوار شیشه ای بوده و مراجعه کنندگان می توانند هر دو قسمت را مشاهده نمایند. دلیل اصلی نمایش بخش خدمات در فروش انعطاف پذیری فضا بوده تا ارتباط قوی تری بین هر دو عرصه صورت گیرد. 
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
طراحی داخلی نمایشگاه موتورسیکلت
تحریریه معماری سبحان دکور
منبع: retaildesignblog.net